تفاوت وبلاگ با سایت چیست؟

تفاوت وبلاگ با سایت چیست؟

تا به حال به این موضوع فکرکرده اید که چطور میتوانیم متوجه شویم که صفحه ای یک وبلاگ است و یا طراحی سایت؟

تفاوت وبلاگ با وب سایت چیست      

در طراحی سایت و طراحی پورتال هیچگونه قانون همه گیری وجود نخواهد داشت. ولی خب میتوان چند تفاوت اساسی را بین آنها مشخص کرد. در وبلاگ ها معمولا اخبار و مقالات به صورت پشت سر هم قرار میکیرد، معمولا روال ثبت خبر و مقاله مشخص است، معمولا طراحی ها به صورت خشک و یکنواخت می باشد. اما همه این موارد دلیل بر آن نیست که یک وبلاگ قالب زیبا و شکیلی نداشته باشد.

از نظر تکنیک های برنامه نوسی در طراحی پورتال و طراحی سایت، معمولا نویسنده های وبلاگ شخصی است که از ابزارهای وبلاگ نویسی برای ثبت مطلب خود استفاده میکند.معمولا نشانه های آن در قسمتی از وبلاک به عنوان نویسنده مشخص خواهد بود.

حالا سوال این است که اگر شخصی از شما درباره اختلاف های وبلاگ و وب سایت سایت سوال بپرسد، چه جوابی خواهید داشت؟ میتوانیم بگوییم وبلاگ ها همیشه فعال تر از وب سایت ها هستند؟ خب قطعا این نمیتواند دقیق باشد. اما میتوانیم بگویی که انجام تغییرات در وبلاگ با انجام آن در سایت خیلی متفاوت خواهد بود. در وبلاگ ها برای انجام تغییرات نیازی به دانش برنامه نویسی نیست، شما دسترسی به مجموعه ای از ابزارها برای دادن تغییرات دارید و پس در نتیجه تغییرات را هرچه سریعتر و راحت تر میتواند در وبلاگ ها انجام دهید.

تفاوت وبلاگ با وب سایت چیست      

معمولا برای وبلاگ ها از واحد پست استفاده میشود، هر مطلب در سایت به صورت یک پست جدید در وبلاگ ثبت خواهد شد، اما در سایت ها این عنوان به صورت یک صفحه در سایت استفاده خواهد شد. معمولا در وبلاگ ها قسمتی به عنوان تاریخ ثبت، آرشیو مطالب و مرتب سازی آرشیو خواهیم بود، اما این موردی سندی برای وبلاگ بودن نیست، تمام این موارد در سایت هم میتواند ااجرا شود. اما یک اختلاف اسای وجود دارد، شما در وبلاگ پس از ثبت یک خبر مطلب شما در ابتدای لیست قرار خواهد گرفت، اما در سایت ها بر اساس نظر مدیر سیایت، میتواند مکان و محل نمایش خبر را تغییر دهید و در جای مورد نظر خود قرار دهید.

وبلاگ و وب‌سایت دو نوع مختلفی از سامانه‌های آنلاین هستند که هرکدام دارای ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی هستند. در ادامه تفاوت‌های اصلی بین وبلاگ و سایت را بررسی خواهیم کرد:
۱. هدف:
- وبلاگ: هدف اصلی یک وبلاگ نوشتن و اشتراک‌گذاری مطالب، مطالب خبری، نوشته‌های شخصی، تجربیات، آموزش‌ها و یا هر نوع محتوایی است که نویسنده مایل به اشتراک آن با دیگران است. - وب‌سایت: سایت یک موجودیت آنلاین کامل‌تر است که ممکن است شامل اطلاعات تجاری، محصولات و خدمات، صفحات ارتباطی، فرم‌های تماس، فروشگاه آنلاین و سایر امکانات باشد.
۲. محتوا:
- وبلاگ: محتوای یک وبلاگ اغلب شامل مطالب متنی، تصاویر، ویدئوها و گاهی حتی صداها می‌شود که برای مخاطبان عمومی یا یک گروه خاص نوشته شده است. - وب‌سایت: محتوای یک وب‌سایت می‌تواند گوناگون باشد، از جمله صفحات معرفی، محصولات و خدمات، نمونه کارها، صفحات اطلاعات تماس، صفحات درباره، و غیره.
۳. ساختار:
- وبلاگ: وبلاگ‌ها اغلب به صورت زمانی تنظیم می‌شوند و مطالب جدید به ترتیب زمانی در آنها منتشر می‌شوند، معمولاً با تاکید بر تاریخ انتشار و نویسنده. - وب‌سایت: ساختار یک وب‌سایت معمولاً متناسب با نوع فعالیت و اهداف کسب و کار است، و محتوا و صفحات آن به شیوه‌ای منطقی و سازمان‌یافته قرار داده می‌شوند.
۴. تعامل با کاربران:
- وبلاگ: تعامل با کاربران در وبلاگ‌ها اغلب از طریق نظرات، بازخوردها و ارتباط مستقیم با خوانندگان صورت می‌گیرد. - وب‌سایت: تعامل با کاربران در وب‌سایت‌ها می‌تواند شامل ارائه فرم‌های تماس، گفتگوی آنلاین، سیستم نظردهی و ارزیابی محصولات و خدمات و ... باشد.
در کل، وبلاگ‌ها بیشتر جهت اشتراک محتوای متنی و نوشتاری استفاده می‌شوند، در حالی که سایت‌ها به عنوان یک نماینده آنلاین برای کسب و کارها یا سازمان‌ها عمل می‌کنند و شامل اطلاعات گوناگونی مانند محصولات، خدمات، اطلاعات تماس، و غیره هستند.

" به کسب و کار شما، رونق میبخشیم "

نیووب با در اختیار داشتن آخرین متدهای روز دنیا و تجربیات ارزنده تیم های تحلیل و آنالیز، برنامه نویسی ، گرافیک و بهینه سازی وب سایت، مشاوری کارآمد و پشتیبان در کنار شماست.

" جدید ترین مطالب طراحی سایت "

جدیدترین صفحاتی که به سایت نیووب اضافه شده است.

" به کسب و کار شما، رونق میبخشیم "

نیووب با در اختیار داشتن آخرین متدهای روز دنیا و تجربیات ارزنده تیم های تحلیل و آنالیز، برنامه نویسی ، گرافیک و بهینه سازی وب سایت، مشاوری کارآمد و پشتیبان در کنار شماست.

" تعدادی از مشتریانی که به نیووب، اعتماد کرده اند "

در طول فعالیت بیش از 17 ساله نیووب، تعداد زیادی از شرکت ها و سازمان ها به نیووب اعتماد کرده اند، از اعتماد شما سپاسگزاریم



شرکت نفت پارس



پالایشگاه گاز فجر جم



بیمارستان تخصصی مداین



بیمارستان بینا



بیمارستان پارس



انجمن کنترل عفونت ایران



انجمن نمایشگاه های ایران



بیمارستان مفرح



شهرداری رشت



شواری اسلامی شهر رشت



مجموعه فرش کیوان



شرکت فرگاز



شرکت روناک پروتیین



شرکت نالینو



هلدینگ لمزی



شهرداری گلستان



شهرداری املش



شهرداری نصیرشهر

برای مشاوره طراحی سایت
اطلاع از قیمت های طراحی و بهینه سازی وب سایت
اطلاع از زمان بندی اجرای پروژه، با ما تماس بگیرید

×

ارتباط ازطریق پیام‌رسان واتس‌اپ
× پشتیبانی فروش آنلاین واتس‌اپ