سرعت بخشیدن به Word

سرعت بخشیدن به Word

عملیاتی مانند ذخیره سازی فایل ها درون پوشه های خاص ، پیدا كردن آرم شركت هنگامی كه به آن نیاز دارید ، یافتن فایلی كه هفته گذشته ایجاد كرده اید و اكنون مجدداً به آن نیاز دارید

عملیاتی مانند ذخیره سازی فایل ها درون پوشه های خاص ، پیدا كردن آرم شركت هنگامی كه به آن نیاز دارید ، یافتن فایلی كه هفته گذشته ایجاد كرده اید و اكنون مجدداً به آن نیاز دارید و غیره. اجرای هر یك از این وظائف نیاز به زمان دارد و ضربه‌هایی كه بر روی صفحه كلید وارد می‌شوند كم كم بر روی یكدیگر انباشته شده و مصداق مثال معروف قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود را خواهد یافت.
بزرگترین اتلاف كننده های وقت كاری روزانه ، احتمالاً آن كارهایی نیستند كه بطور اتفاقی و برای یكبار انجامشان می دهید ، بلكه بر عكس آن دسته از وظائفی كه مرتباً اجرا می گردند وقت گیر می باشند ، زیرا تا حد امكان بطور كارآمد و مناسب انجام نمی پذیرند . عملیاتی مانند ذخیره سازی فایل ها درون پوشه های خاص ، پیدا كردن آرم شركت هنگامی كه به آن نیاز دارید ، یافتن فایلی كه هفته گذشته ایجاد كرده اید و اكنون مجدداً به آن نیاز دارید و غیره . اجرای هر یك از این وظائف نیاز به زمان دارد و ضربه هایی كه بر روی صفحه كلید وارد می شوند كم كم بر روی یكدیگر انباشته شده و مصداق مثال معروف قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود را خواهد یافت . در این مقاله ، نگاهی به راه های متعددی انداخته ایم كه از طریق آن ها می توان به Word سرعت بخشید و در هنگام اجرای وظائف روزانه در وقت صرفه جویی نمود .
بسیاری از این راهنمائی ها با پیشگیری از انجام كارهای عادی و تكراری كاركردن را تسهیل می نمایند .
رهنمودهای ارائه شده روی نسخه Word XP مایكروسافت متمركز گردیده است ، لیكن این شگردها در مورد نسخ قدیمی تر Word نیز پاسخگو می باشند . فقط آگاه باشید كه اگر از یكی از این نسخه های قدیمی تر استفاده می نمایید ، گزینه های منو ممكن است قدری متفاوت با آنچه كه در اینجا آورده شده است ، باشند . ● اضافه كردن و آرایش منوها
یك راه آسان جهت سرعت بخشیدن به Word كاهش زمانی است كه صرف ردیابی و ذخیره سازی فایل ها در داخل پوشه های مربوط می نمائید . چندین راه مختلف جهت دستیابی به این هدف وجود دارد . یكی از راه ها ، استفاده از منوی WorK در Word می باشد كه مكانی مفید جهت ذخیره سازی مداركی است كه غالباً آنها را مورد استفاده قرار می دهید ، لیكن تناوب استفاده شما از آن ها بقدری نیست كه همیشه از یافتشان در فهرست پایین منوی File مطمئن باشید . جهت اضافه نمودن منوی Work به Word بر روی نوار ابزاری راست كلیك كرده و برگه Command و Customize را انتخاب كنید . از فهرست Categories گزینه Built_In Menus را انتخاب كرده و روی برگه Command گزینه Work menu را یافته و با كشیدن آن را به بالا و بر روی نوار منو و یا هر نوار ابزار دیگری كه می خواهید ، ببرید . جهت خاتمه كار روی Close كلیك كنید . اكنون می توانید هر فایلی را كه مایلید به منوی Work خود اضافه كنید . البته ابتدا باید فایل مزبور را باز كرده و سپس Add to Work menu و Work را انتخاب نمایید .
شما می توانید هر فایلی كه نامش در فهرست منوی Work آمده است را با گشودن منوی مذكور و انتخاب نام فایل مربوطه باز كنید .
هنگامی كه از پوشه های متعدد ، جهت ذخیره سازی فایل ها در آن ها استفاده می نمائید ، ایجاد ماكروهایی كه پوشه ها را بطور خودكار انتخاب می كنند را نیز در نظر بگیرید و سپس هنگامی كه Save As در منوی File را انتخاب نمودید ، پوشه منتخب شما بصورت خودكار انتخاب خواهد گردید . در اینجا می خواهیم منویی به نام انتخاب پوشه در Toolbar ایجاد كرده و از طریق زیر منوها آن پوشه های دلخواه را انتخاب كنیم .
بر روی نوار ابزار كلیك راست كرده و Customize و Commands را انتخاب كنید .
فهرست Categories گزینه New menue را انتخاب كنید و سپس در فهرست Commands گزینه New menue را توسط ماوس به سوی نوار ابزار كشانده و در محل مورد نظرتان رها كنید و بعد روی آن كلیك راست كرده و اسم منو را تغییر دهید . جهت ضبط یك ماكرو ، به ترتیب گزینه های Macro_ Record New Macro… ـTool را انتخاب و نامی برای ماكرویتان تعیین نمایید ، مثلاً .Issue۷ بعد از فهرست Store Macro in گزینه All Documents را انتخاب كنید . روی OK كلیك كرده و سپس به ترتیب ـ File>Open را انتخاب و به پوشه مورد نظر خود رفته و روی Cancel و سپس گزینه Stop Recordong كلیك كنید . این عمل را برای تمام پوشه های مورد نظرتان انجام دهید . می توانید از این ماكرو جهت تغییر پوشه پیش فرض برای ذخیره سازی فایل های جدید و یا برای باز كردن فایل ها استفاده نمایید .
بدین صورت منوی جدیدی جهت فهرست كردن تمامی پوشه هایی كه غالباً از آن ها استفاده می كنید ، ایجاد نمودید تا با انتخاب پوشه های مزبور فقط چند كلیك فاصله داشته باشید . همچنین می توانید این ماكرو را بصورت دكمه ای برروی نوار ابزار اضافه كرده و با ضربات كلید میانبری را جهت آن تعیین كنید . منوهای میانبر نیز یكی از ویژگی های Word می باشند و گزینه هایی مختص به متن را هنگامی كه بر روی چیزی در پنجره Word راست كلیك كنید ، در اختیار می گذارند . در اینجا به بررسی گزینه ای می پردازیم كه از طریق منوی میانبر قابل انتخاب است . این منو هنگامی ظاهر می شود كه بر روی كلمه ای در صفحه راست كلیك كنید . تعداد زیادی از این منوها وجود دارند كه بسته به چیزی كه انتخاب كرده اید و یا آنچه كه بر رویش راست كلیك نموده اید ، ظاهر خواهند شد . حتی می توانید گزینه های مورد ترجیح خود را به منوی راست كلیك اضافه نمایید تا هنگامی كه به آن ها نیاز پیدا نمودید ، در كنار دستتان باشند . برای مثال ممكن است گزینه Text Wrapping را به منوی راست كلیك یك AutoShape اضافه كرد و یا گزینه Word count را به منویی كه در هنگام راست كلیك بر روی بخشی از متن ظاهر می گردد اضافه نمود . برای اضافه كردن Text Wrapping به منوی میانبر AutoShape بر روی نوار ابزار كلیك راست كرده و Customize را انتخاب كنید . برگه Toolbars را انتخاب كرده ، Shortcut menus را یافته و كادر كنار آن را علامت بزنید . نوار ابزار كوچكی با tect ، table و Draw ظاهر خواهد شد . روی گزینه Draw كلیك و سپس گزینه shapes را انتخاب نمایید .
اكنون برگه Commands را در كادر محاوره Customize انتخاب و از فهرست Categories گزینه Draw را انتخاب كنید . سپس آنقدر در فهرست Commands پایین بروید تا گزینه Text Wrapping را بیابید . گزینه مزبور را كشیده و آن را بر روی منوی shapes در مكانی كه مایلید ظاهر شود بیاندازید . روی دكمه Close كلیك كنید . شكلی را به مدرك خود اضافه نمایید . روی شكل مزبور راست كلیك كرده و كنترل نمایید كه گزینه Text Wrapping اكنون در منوی میانبر ظاهر گردد .
جهت اضافه نمودن گزینه word Count به منوی میانبر متن نیز می بایست از رویه ای مشابه آنچه در بالا گفته شد پیروی نمایید ، البته این بار با كلیك Text و مجداً Text بر روی نوار ابزار Shortcut menus گزینه word Count را در Tools Category خواهید یافت . آن را كشیده و بر روی منوی میانبر رها كنید . حال بخشی از متن را انتخاب و راست كلیك نموده و گزینه word Count را انتخاب كنید .
● رفتن از طریق میان بر
كلید های میانبر به شما در اجرای سریعتر وظائف كمك می نمایند ، برای مثال [S]+[ctrl] جهت ذخیره سازی یك فایل بكار می رود . لیكن ، میانبرها فقط موقعی ارزشمندند كه از وجودشان مطلع باشید تا بتوانید آن ها را مورد استفاده قرار دهید . جهت آگاهی از آنها ، نسخه ای از وضعیت تخصیص های فعلی صفحه كلید را با استفاده از ابزارهای داخل word برای خود چاپ كنید . این كار را می توانید با انتخاب Tools ،Macro ، Macros انجام دهید . از فهرست Macros In گزینه Word Commands را انتخاب كرده و محل گزینه List Commands را یافته و پس از انتخاب آن بر روی Run كلیك كنید . سپس می توانید یكی از گزینه های Current Menu and Keyboard Settings و یا All Word Commands را انتخاب نمایید .
مورد دوم فهرست كامل تر می باشد . مدرك جدیدی ظاهر خواهد شد كه می توانید نسخه ای از آن را با انتخاب Print ، File چاپ كنید .
یك وسیله مفید دیگر ، فهرستی از تمامی كلیدهای میانبر خاصی است كه ایجاد كرده اید تا برای مثال در ماكروها و یا هرگونه دستورات خاص دیگ را بر روی صفحه كلید اجرا نمایند . بخصوص هنگامی كه این كلیدهای میانبر به الگوی خاصی متصل شده و تنها باری استفاده بر روی همان الگو باشند . جهت ایجاد فهرستی از این كلیدهای خاص ، به ترتیب گزینه های Print ، File را انتخاب و از لیست Print What ، قسمت Key Assignments را انتخاب كنید . می توانید ثبت های Auto Text و Styles را نیز از همین جا جهت استفاده بعنوان مرجع چاپ نمایید . بر روی OK كلیك كنید تا فهرستی از تمامی تنظیمات شخصی خود را چاپ نمایید .
اگر كلید میانبری برای یكی از وظائفی كه غالباً مورد استفاده قرار می دهید وجود ندارد ، خودتان می توانید كلید میانبر شخصی ایجاد نمایید ، روش معمول جهت انجام چنین كاری انتخاب tools Customize دكمه Keyboard و سپس یافتن فرمان مورد نظر و متصل نمودن كلید میانبر به آن می باشد . نشانه ها (Bookmark) روش دیگری جهت سرعت بخشیدن به پروسه حركت در داخل یك مدرك می باشند . نشانه ها جهت علامتگذاری مكانها در روی مدرك جاری و یا در هنگام ایجاد یك الگو مفید می باشند . در مورد مدارك الگو ، كه نیازمند وارد كردن متن درمحل های متنوع می باشند ، می توانید هر محل را با یك نشانه علامت گذاری كرده و سپس با استفاده از ویژگی Go to بر روی منوی Edit از یك نشانه به نشانه بعدی بروید . از طرف دیگر می توانید از ویژگی Browse By Object استفاده كنید . جهت ایجاد یك نشانه ، در مدرك خود روی همان محلی كه می خواهید نشانه ایجاد شود كلیك كنید تا مكان نما ظاهر شود سپس در منوی Insert گزینه Bookmark را انتخاب كنید و بعد اسم نشانه را تایپ كرده و دكمه Add را كلیك كنید تا نشانه ایجاد شود . سپس می توانید با انتخاب Edit ، Go to و همچنین در Bookmark در منوی Insert با انتخاب نام نشانه از كادر محاوره به این نشانه بروید . نشانه خاصی نیز وجود دارد كه هرگاه فایلی را ذخیره می نمایید ایجاد می شود و مكان فعلی مكان نمای شما را نشان می دهد . بنابراین ، هرگاه كه فایلی را باز می كنید می توانید با فشار دادن [F۵]+]SHIFT] مجدداً به آخرین محلی كه هنگام ذخیره كردن فایل در آن بودید بروید . ● درج متن و Object
هنگامی كه بطور مداوم بخشی از یك متن را تایپ می كنید ، مثلاً نام طولانی یك شركت را ، می توانید این روتین را با استفاده از AutoCorrect و یا AutoText سرعت ببخشید . دو ویژگی مزبور از نظر نحوه عملكرد مشابه یكدیگر می باشند . هر دوی آن ها مجموعه ای از كاركترها و یا كلمات كلیدی را با مجموعه دیگری جایگزین می نمایند . كلمه كلیدی معمولاً خلاصه و متن جایگزین عموماً طولانی تر است . معمولاً حروفی را جهت جایگزین شدن تایپ می نمایید ، مثلاً ORM تایپ می شود و سپس متن جایگزین Olum Rayaneh Magazine جایگزین آن می گردد . تفاوت بین دو ویژگی فوق الذكر در این است كه AutoCorrect بطور خودكار برای جایگزین نمودن متن عمل می نماید یعنی هر بار كه ORM را تایپ كنید ، كلمه مزبور با متن فوق جایگزین خواهد شد . ولی از سوی دیگر ، جایگزینی توسط AutoText انتخابی است كه شما انجام می دهید یعنی كلمه كلیدی ORM را تایپ كرده و سپس كاری را جهت تغییر آن انجام می دهید مثلاً فشار دادن دكمه [F۳] . می توانید ثبت های AutoText و AutoCorrect را با انتخاب Tools ، AutoCorrect Options و سپس انتخاب برگه AutoCorrect و یا AutoText ایجاد نمایید . جهت ایجاد یك گزینه AutoCorrect متن كلمه كلیدی مورد استفاده و متن جایگزین آن را تایپ كنید . جهت ایجاد یك ثبت AutoText ، ابتدا متنی كه باید استفاده شود را بعنوان متن بسط یافته انتخاب نموده و سپس از منوی tools به ترتیب گزینه AutoCorrect Options و برگه AutoText را انتخاب و كلمه ای كلیدی را جهت استفاده تایپ نموده و دكمه Add را كلیك كنید . همچنین می توانید از AutoText جهت جایگزین نمودن كلمه ای كلیدی با یك تصویر ، مثلاً آرم مجله ، استفاده نمایید . فقط كافی است تصویر مورد نظر را در داخل یك مدرك درج نموده و سپس آن را قبل از انتخاب Tools ، AutoCorrect Options و تنظیم كلمه كلیدی برای این شیء AutoText انتخاب نمایید . اگر مشاهده می كنید كه به مقدار زیادی از AutoText استفاده می نمایید ، می توانید نوار ابزار AutoText را در Word نمایان سازید تا امكان یافتن و ایجاد ثبت های AutoText همیشه در كنار دستتان باشد .

" به کسب و کار شما، رونق میبخشیم "

نیووب با در اختیار داشتن آخرین متدهای روز دنیا و تجربیات ارزنده تیم های تحلیل و آنالیز، برنامه نویسی ، گرافیک و بهینه سازی وب سایت، مشاوری کارآمد و پشتیبان در کنار شماست.

" جدید ترین مطالب طراحی سایت "

جدیدترین صفحاتی که به سایت نیووب اضافه شده است.

" به کسب و کار شما، رونق میبخشیم "

نیووب با در اختیار داشتن آخرین متدهای روز دنیا و تجربیات ارزنده تیم های تحلیل و آنالیز، برنامه نویسی ، گرافیک و بهینه سازی وب سایت، مشاوری کارآمد و پشتیبان در کنار شماست.

" تعدادی از مشتریانی که به نیووب، اعتماد کرده اند "

در طول فعالیت بیش از 17 ساله نیووب، تعداد زیادی از شرکت ها و سازمان ها به نیووب اعتماد کرده اند، از اعتماد شما سپاسگزاریم



شرکت نفت پارس



پالایشگاه گاز فجر جم



بیمارستان تخصصی مداین



بیمارستان بینا



بیمارستان پارس



انجمن کنترل عفونت ایران



انجمن نمایشگاه های ایران



بیمارستان مفرح



شهرداری رشت



شواری اسلامی شهر رشت



مجموعه فرش کیوان



شرکت فرگاز



شرکت روناک پروتیین



شرکت نالینو



هلدینگ لمزی



شهرداری گلستان



شهرداری املش



شهرداری نصیرشهر

برای مشاوره طراحی سایت
اطلاع از قیمت های طراحی و بهینه سازی وب سایت
اطلاع از زمان بندی اجرای پروژه، با ما تماس بگیرید

×

ارتباط ازطریق پیام‌رسان واتس‌اپ
× پشتیبانی فروش آنلاین واتس‌اپ